Hírek

Elérhetőségek

Tájékoztató elektronikus ügyintézés lehetőségéről

Felhívom minden érdeklődő, illetve ügyfélkapu regisztrációval rendelkező magánszemély, egyéni vállalkozó és cég képviselőjének a figyelmét az alábbiakban ismertetett lehetőségre, ami az önkormányzati ASP rendszerhez történő csatlakozással vált biztosíthatóvá Mogyoród Nagyközség Önkormányzatánál.

Időt és pénzt megtakarítva, kényelmesen otthonról vagy az irodából intézhető ügyek száma egyre bővül, amelyhez a Mogyoródi Polgármesteri Hivatal is hozzá kíván járulni azáltal, hogy négy ügycsoportban, összesen kilenc ügytípussal összefüggésben tartható a kapcsolat a hatóságainkkal, továbbá adózó számára elérhető az adóhatóságunk által vezetett folyószámlájának egyenlege is!

Keressék fel az önkormányzati hivatali portált a https://ohp.asp.lgov.hu webcímen (Megjegyzés: Mogyoród hivatalos honlapjának jobb oldalán, a fenti képen látható ikonon keresztül is elérhető!), ahol tájékozódhat az elektronikusan intézhető ügytípusokról (pl. iparűzési adó, idegenforgalmi adó, felülvizsgálatai kérelem birtokvédelmi határozat ellen, stb.)

Az elektronikus ügyintézéshez ügyfélkapu és regisztráció szükséges az önkormányzati hivatali portálon! A regisztráció során figyelni kell az adatok karakterpontos rögzítésére, mivel a sikeres regisztrációhoz elengedhetetlen az ügyfélkapu nyitás során megadott adatokkal való egyezés. (Akár egy szóköz többlet is vagy egy keresztnév rövidítés is a regisztráció sikertelenségét eredményezheti.)

A regisztrációt követően, a vállalkozók és cégek esetében további teendő, hogy juttassák el az alábbi kitöltött nyomtatványt vagy akár mindkettőt személyesen vagy postai úton a Mogyoródi Polgármesteri Hivatalhoz:

1. A könyvelő, könyvvizsgáló, más ügyintézésre meghatalmazott számára állandó meghatalmazás elektronikus ügyintézéshez nyomtatvány,

2. képviselő bejelentése elektronikus ügyintézéshez nyomtatvány, ha az egyéni vállalkozó vagy a gazdasági társaság képviselője saját maga szeretné az e- ügyintézésben részt venni.

A nyomtatványok az önkormányzat honlapjáról letölthetőek.

Az ügyintézésre, folyószámla lekérdezésre a nyomtatványok beérkezése és feldolgozása után nyílik meg a lehetőség a gazdasági szereplők képviselői számára.

Külön felhívom a figyelmet, hogy az adófolyószámla eléréséhez szükséges a regisztráció során megadott adatoknak és a nyilvántartásban szereplő adatoknak (legalább: születési név, születési dátum és hely, valamint anyja neve) egyezősége is! Sikertelen regisztráció vagy folyószámla lekérés esetén kérjen segítséget a tenki.peter@mogyorod.hu vagy a mogyorod@mogyorod.hu e-mail címen.

Az https://epapir.gov.hu weboldalon – ePapír -  ügyfélkapu hozzáféréssel intézhető olyan ügy is, amelyhez nincs rendszeresített formanyomtatvány, de az ügyfél elektronikusan kívánja az ügyét intézni.

 

dr. Moldván Tünde jegyző