Hírek

Elérhetőségek

Elektronikus ügyintézéssel kapcsolatos fontos információk

2021.03.02.

A NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. Rendelkezési Nyilvántartásban (link: https://rendelkezes.gov.hu/ ) (a továbbiakban: RNY) végzett fejlesztései eredményeként lehetőség nyílt arra, hogy az ügyfelek helyi önkormányzati ügykörökbe tartozó meghatalmazásaikat az RNY-be rögzítsék, ezáltal az ügyfélkapu hozzáféréssel rendelkező ügyfelek az önkormányzati hatóság előtti eljáráshoz meghatalmazásukat elektronikus úton tehetik meg a korábban megszokott papír alapú okirat helyett.

Törvényi rendelkezés értelmében az adóhatósági ügyek tekintetében kizárólag a természetes személyek („magánszemélyek”) és az egyéni vállalkozóknak van lehetősége az RNY rendszerben meghatalmazás beállítására. A rendelkezés megtételét kérjük jelezzék hatóságunk felé, amelynek során a rendelkezés számát célszerű megadni a könnyebb beazonosíthatóság érdekében.

Az RNY rendszer szolgál a hatóságokkal történő elektronikus ügyintézés alapértelmezett beállítására is, így amennyiben a jövőben postai út helyett inkább a közvetlen elektronikus ügyintézést kíván folytatni a hatóságokkal, akkor ezen szándékának nyilvántartásban történő rögzítéséhez új rendelkezést tehet.

Kedves Kollégák!

Az ASP Keretrendszerben van egy Alaprendszerek rész, ahol a hatósági ügyintézőknek be van állítva a Keret RNY gomb. Az ügyfelek rendelkezéseit (elektronikus ügyintézési mód és meghatalmazás adása) itt ellenőrizhető különféle keresési szempontok (adószám vagy okmányszám vagy 4T adatok) és az ügyiratszám megadásával.

Az ügyfél rendelkezését szem előtt kell tartani, így hatósági eljárásban szükséges ellenőrizni és a postaköltség is megspórolható.

 

2019. április 15.

Jelentősen megváltozik a meghatalmazottként illetve képviselőként történő ügyintézés folyamata. A legfontosabb módosítások a következők:

  •     Az eljárás módjánál a következő eljárási módok kerültek bevezetésre:

    Saját néven (magánszemélyként), Cég nevében, Saját néven (egyéni vállalkozóként), Egyéni vállalkozó nevében, Más természetes személy nevében;

  •     Az eljárás módjától függően a képviselt azonosító adatainak megadása is szükséges.

   A cég nevében történő ügyintézés esetén csak cégkapu képviselet jogosultsággal rendelkező képviselő/meghatalmazott tud elektronikusan ügyet indítani.

Az Űrlap kitöltő funkcionalitásával kapcsolatos változás, hogy az elektronikusan beküldött űrlapokról az ügyfelek a könnyebb kezelhetőség érdekében .zip kiterjesztésű csomagot kapnak Tárhelyükre, mely tartalmazza a beküldött és elektronikusan aláírt űrlapot pdf formátumban, xml formátumban, és a beküldés adatait.

2019. március

FELHÍVÁS AZ ELEKTRONIKUS ÜGYINTÉZÉSSEL ÖSSZEFÜGGÉSBEN

Az elektronikus ügyintézésre szolgáló, egységes felülettel rendelkező önkormányzati hivatali portálon a központi fejlesztés miatt a lakossági ügyfelek által korábban beküldés előtt elmentett űrlapok, a „Mentett űrlapok” menüpont alatt április 11-én - későbbi visszaállítás nélkül - törlésre kerülnek. A funkció április 12-től a megszokott módon működik ismét.

Az elektronikus ügyintézéssel kapcsolatban korábban több jelzés érkezett arra vonatkozóan, hogy az ügyfelek a kitöltött űrlapokat beküldést megelőzően nem töltötték le, és a beküldést követően nem tudják már elérni az űrlapot. Eddig csupán a polgármesteri hivatalból lehetett ilyen esetben irat másolatot igényelni.  

Az elektronikus ügyintézés továbbfejlesztéseként az önkormányzat által publikált, az ohp felületen elérhető űrlapok beküldését követően a beküldő tárhelyére olyan KRX kiterjesztésű csomag érkezik az ASPONALLO elnevezésű hivatali kapuról, amely tartalmazza a következő fájlokat:

  • a kitöltött és hitelesített űrlap PDF változata,
  • XML formátumú elektronikusan feldolgozható űrlap változat
  • a csomag metaadatait, amely XML formátumban tartalmazza a feladót, a címzettet, a készítés dátumát és tárgyát

A krx csomag tartalmáról kicsomagolásának módjáról a magyarorszag.hu oldalon részletes leírás található a 2.6.1   „Az elmentett KRX csomag tartalma” fejezetben.  

/ "A .krx kiterjesztést .zip kiterjesztésre szükséges átnevezni, ezáltal tömörítő és archiváló szoftver (pl. WinZip, WinRar) használatával kicsomagolhatóvá válik a beadvány csomag." A tömörített állományban lévő mappákon belüli "Payload layer (tartalom)" mappában található "a tényleges dokumentum(ok), amely a küldő és fogadó fél közötti információcsere alapja. Az ID-1, ID-2, ID-3, ID-4 könyvtárak tartalmazzák a kitöltött űrlap pdf változatát, a feltöltött dokumentumokat, valamint a beadványhoz tartozó Kísérőlapot. Minden dokumentumhoz tartozhat egy xml, illetve egy xsd fájl rugalmas metaadatként." /