Hírek

Elérhetőségek

Az önkormányzati ASP központi szolgáltatásainak igénybevételéhez szükséges informatikai háttér megteremtése

A Gyál Város Önkormányzata Mogyoród, Gomba, Tápiószecső és Tápióság települések önkormányzataival létrehozott konzorciuma 57,16 millió forint vissza nem térítendő támogatást nyert a KMOP-4.7.1-13, az „Elektronikus helyi közigazgatási infrastruktúra fejlesztése” című konstrukció keretében, amely forrás felhasználásával jelenlegi IT infrastruktúrájukat fejlesztik, és teszik alkalmassá az ASP központ szakrendszereinek használatára. 2014. november 26.-án indult projekt keretében az ASP központ alkalmazásai közül az iratkezelő, a gazdálkodás, az adó, az ingatlankataszter, valamint az iparkereskedelmi szakrendszerhez való csatlakozást mind az öt település meg kívánta valósítani a projekt zárásáig, azaz 2015.június 30-ig.

Mogyoród és Tápiószecső ezen felül a portál szakrendszerhez való csatlakozást is vállalta.

Valamennyi szolgáltatást térítés nélkül használhatnak a csatlakozó önkormányzatok. A projekt első szakaszában az önkormányzatok informatikai eszközparkjukat - asztali munkaállomások, laptopok, és nyomtatók cseréje- tették alkalmassá az ASP szolgáltatások igénybevételére.

A második szakasz a szoftver oldali felkészülésről, fejlesztésekről szólt, és ennek keretében alakult át Mogyoród Nagyközség Önkormányzat hivatalos honlapja, valamint a Mogyoródi Polgármesteri Hivatalhoz tartozó, a pályázattal érintett szakrendszerek is.

A fejlesztéseknek köszönhetően, az önkormányzati ASP központ a csatlakozó települések számára lehetővé teszi - a hatékony forrás felhasználás mellett- a belső működés támogatását, és egyes E-közigazgatási szolgáltatások nyújtását korszerű informatikai megoldások segítségével, mely alapján az így rendelkezésre álló rendszerek az ügyfelek részére elérhető ügyintézést célzott könnyebbé és hatékonyabbá tenni.

A megújult Önkormányzati honlap (http://www.mogyorod.hu/) a 2015. július 1.-ét megelőzően és azt követően is folyamatosan töltődik adatokkal, hogy az rövid időn belül minden tájékoztatást és információt tartalmazzon, amely mind a hivatalos ügyek intézését és nem utolsó sorban a település eseményeiben történő részletes tájékozódást segítse elő.

A rendszerek bevezetése, figyelembe véve, hogy jelenleg Magyarországon új szakrendszeri alkalmazásként kerültek kialakításra, ezért azok teljes mértékű használatát rövid átállási időszak követi, amely során esetenként előfordulhatnak technikai problémák, így az ügyvitelben okozhatnak fennakadásokat, de ezeket természetesen a lehető legrövidebb időn belül és a kellemetlenségek csökkentésével kívánjuk megoldani. Amennyiben erre vonatkozólag bármilyen fennakadást észlelnek kérjük jelezzék felénk.

 

dr. Moldván Tünde

jegyző