Hírek

Elérhetőségek

Állandó meghatalmazás e-ügyintézéshez

Magánszemély (természetes személy) saját nevében kitöltve meghatalmazhat egy másik magánszemélyt a Hivatali portálon megtalálható űrlap segítségével, s ilyen esetben és csak ilyen esetben be is küldheti elektronikusan.

A mellékelt meghatalmazás minta alapvetően a jogi személyek (cégek) számára készült. Az önkormányzati adóhatóságokhoz teljes bizonyító erejű okiratban szükséges benyújtani. A benyújtás módja lehet az elektronikusan kitöltött, majd
- AVDH-val hitelesített vagy
- kinyomtatás után két tanú (név, lakcím, aláírás) jelenlétében aláírt meghatalmazás szkennelt változatának (az eredeti irat megőrzése mellett)
az elektronikusan benyújtásra kerülő bevalláshoz vagy ePapírhoz csatolva történő eljuttatása.

Az okirat megfelelőségét és hitelességét az önkormányzati adóhatóság tisztviselői vizsgálják, így az adóigazgatási rendtartásról szóló törvény szerint szükség esetén hiánypótlásra hívhatja fel a meghatalmazót.

Az önkormányzati ASP-rendszer tervezett fejlesztései mind a cégkapunk keresztüli (cégnevében történő) beküldést, mind a képviselő és a képviselt adatainak egyidejű beemelését, mind a közhiteles nyilvántartásokban szereplő képviselet ellenőrzését is segítik majd.