Hírek

Elérhetőségek

Képviselő bejelentése e-ügyintézéshez

A mellékelt nyomtatvány segítségével tudják a jogi személyek (cégek) bejelenteni az önkormányzatok adóhatóságai számára a nevükben eljárásra jogosult képviselő természetes személyt, amit az adóigazgatási rendtartásról szóló törvény ír elő. A képviselő helyett eljáró meghatalmazott bejelentésére másik nyomtatvány szolgál!

A bejelentés teljes bizonyító erejű magánokiratba foglalandó!

A mellékelt képviselői bejelentés benyújtására több mód is van:
- az elektronikusan elkészített iratot (.pdf-ként mentés után) AVDH-val való hitelesítést követően, vagy
- kitöltött elektronikus iratot kinyomtatást követően aláírja és két tanú (név, lakcím, aláírás) adatait tartalmazó iratot
ePapírhoz csatolva vagy az utóbbi iratot papír alapon benyújtja (postai úton, személyesen) az adóhatóságunkhoz.
Az utóbbi esetben, ha elektronikusan nyújtja be az iratot, akkor  hiteles, papír alapú, eredeti iratot kérheti az adóhatóságunk.

Az önkormányzati ASP tervezett fejlesztések mind a cégkapunk keresztüli (cégnevében történő) beküldés, mind a képviselő és a képviselt adatainak egyidejű beemelését, mind a közhiteles nyilvántartásokban szereplő képviselet ellenőrzését is segítik majd, így az önkormányzati Hivatali Portálon keresztül is lehetőség lesz a képviselő, meghatalmazott bejelentésére.